Eerste paar dagen Alicante - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Yvette Peeters - WaarBenJij.nu Eerste paar dagen Alicante - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Yvette Peeters - WaarBenJij.nu

Eerste paar dagen Alicante

Blijf op de hoogte en volg Yvette

26 Januari 2015 | Spanje, Alicante

Buenas noches,

Na een aantal drukke dagen heb ik nu eindelijk wifi en tijd om mijn eerste reisverslag te schrijven.

Na een half jaar verschillende dingen regelen ben ik dan eindelijk in Alicante, om een half jaar te studeren aan de universiteit van Alicante.
Afgelopen weken afscheid genomen van iedereen thuis. Wat soms best lastig was.. Wel heb ik lieve cadeautjes en foto's gekregen.
Afgelopen woensdag was het dan zo ver, vertrek vanaf Weeze naar Alicante. Ik vloog samen met een studiegenootje die hier ook gaat studeren.

De eerste dag de stad en de universiteit verkend, de universiteit en de stad zijn echt prachtig. Ik woon in een appartementen complex en heb mijn eigen studio dus alles voor mezelf. Het is wel heel koud hier want er is geen verwarming. Ik woon niet in de stad Alicante maar in San Vicent del Raspeig, hier ligt ook de universiteit. Het is 3 minuten lopen naar de universiteit.

Donderdag hadden we onze eerste informatie ochtend en een rondleiding over de universiteit. Ik weet nog steeds de weg niet wat het is echt immens groot. Een keer gaan hardlopen rond de universiteit en dat is 4 km.

Vrijdag weer een informatie dag en steeds leer je meer internationale medestudenten kennen. Het liefst ga ik met hen om, zo kan ik mijn Engels verbeteren. Een hele leuke groep met verschillende nationaliteiten met ieder zijn eigen gewoontes.
Het is wel lastig om dingen te regelen op de universiteit, veel mensen kunnen geen Engels en je kan zelf simpele dingen niet vragen zoals de weg of als je een persoon nodig hebt.
Dit is heel erg wennen, je moet hier echt Spaans kunnen. Wat ik hopelijk in dit half jaar ga leren.

Zaterdag overdag geshopt in de stad van Alicante en savonds naar een activiteit van ESN geweest, dit zijn studenten die activiteiten organiseren voor internationale studenten.
Het evenement was een Spanish party, hier leer je veel mensen kennen en ook het uitgaansleven van Alicante.
Hele andere tijden het uitgaansleven start rond 2 uur s'nachts en duurt tot 7 daarvoor gaan mensen eten en drankjes drinken in kleine kroegen.
De tijdstippen om te eten zijn ook heel anders als je rond 6 wil avondeten kijken ze je raar aan dat doen ze hier pas rond 9.

Zondag de hele dag lekker rustig aangedaan.
Vandaag s'ochtends heel veel dingen moeten regelen voor school omdat onze vakken niet passen in het rooster. Ze zijn hier gewend maar 3 vakken te volgen en wij moeten er 5. Er is alleen s'ochtends les waardoor we onze vakken niet kunnen volgen. Het is lastig om iemand te krijgen die je te woord kan staan. De Fontys vanuit Eindhoven reageert ook niet duidelijk. Wij zitten hier nu met grote onzekerheid over school.
Het is nu afwachten tot we duidelijkheid krijgen.

Deze middag/avond wel heel leuk gehad. Met ESN het welbekende kasteel van Alicante bezocht waar je eerst een hele klim voor moet afleggen maar daarna heb je een prachtig uitzicht. Daarna met een groep gaan eten en drinken. Alles voor maar 3 euro.
Het laatste gedeelte van de dag was weer leuk en weer nieuwe internationale studenten leren kennen.
Morgen weer een nieuwe dag, we zien wat de dag ons brengt.

Adiossss

  • 27 Januari 2015 - 14:02

    Carla Peeters:

    hey meid wat een ontdekkingen en een zoektocht. Een hele belevenis. Succes met je ontdekkingstocht. ***

  • 27 Januari 2015 - 18:47

    John:

    Ha lieve dochter.

    Een mooi en veel beloofvende tijd in Alicante.
    Ik mis je ook maar tegenwoordig met skype ben je toch dichtbij.

    Gr. John

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvette

Actief sinds 20 Jan. 2015
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 2144

Voorgaande reizen:

21 Januari 2015 - 12 Juni 2015

Half jaar studeren in Alicante

Landen bezocht: